ایجاد هزاران فرصت شغلی دیجیتال ارزان در سراسر کشور (#دیجی_من شو)

تجارت خرده فروشی یکی از پرسودترین تجارتها در ایران و سراسر دنیاست. سیستم توزیع کنونی در این تجارت مشکلات بسیار بزرگ و عمده ای را برای صاحبان کالا، فروشندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد نموده،  که از طریق حل آن در یک بازار آنلاین، و جذب سهم قابل توجهی از سود این تجارت، ضمن حل مشکل توزیع کالا در ایران، امکان ایجاد هزاران شغل دیجیتال با عنوان  #دیجی_من را فراهم کرده‌ایم.

فیشاپینگ، بازار الکترونیک فروش کالاهای سوپرمارکتی (و به زودی همه کالاها و خدمات با امکان فروش آنلاین) را در بیش از 500 شهر ایران گسترش داده است و با استخدام هزاران #دیجی_من در این شهرها، تحولی عظیم در سیستم توزیع کالا ایجاد خواهد نمود.

این بهینگی در سیستم توزیع کالا  و خدمات، علاوه بر سودآوری کلان برای سرمایه‌گذاران، مخصوصا در این شرایط شیوع بیماریهای همه‌گیر و تحریمهای اقتصادی خدمتی بزرگ از طریق تحویل رایگان کالا درب منزل، جلوگیری از تشکیل صفهای طولانی توزیع مواد غذایی، ایجاد عدالت در توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی و آرامش روانی شهروندان خواهد بود.

فیشاپینگ چیست؟

بازار الکترونیک فیشاپینک از طریق آدرس https://fishopping.ir   در دسترس است و زنجیره کاملی از ارتباط صاحبان کالا (شرکتها, تولیدکنندگان,تجار) با فروشندگان(توزیع‌کنندگان, بازاریابها, خرده‌فروشان و بنکداران) و مصرف‌کنندگان (خانگی و اداری) ایجاد نموده و یک زیرساخت کامل در پروموشن, فروش و توزیع الکترونیک کالا در تمامی ایران محسوب میشود.

هم اکنون و در فاز نخست 100.000 فروشگاه در سراسر کشور به همراه 3000 شرکت و 60.000 کالا در این بازار معرفی شده‌اند.

تحول در بازار کار:

با علم به این موضوع که دنیای دیجیتال به طرق مختلف تجارت را تغییر داده است باید پذیرفت که ساختارهای سازمانی سنتی، و از جمله اشتغال به معنی سنتی آن دیگر نمی‌توانند با این تحولات برق آسا سازگار باشند و نیاز جامعه را برآورده سازند.یکی از چالشهای اساسی دولتها در ایران معطوف به همین امر است که با قواعد سنتی مجبورند نیازهای روزافزون جامعه و بالاخص جوانان و فارغ‌التحصیلان را برآورده نمایند. سرعت روزافزون جهانی‌سازی و تغییرات شدید، نیازمند یک ساختار تجاری است،که بتواند این شرایط را به بهترین وجه بکار گیرد. عدم توجه دولتها به این شرایط جدید باعث ناکارآمدی  آنها در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال شده است.

بسیاری از مشاغلی که امروزه در جهان جزء مشاغل روتین و مشخص هستند، حتی در نیم قرن گذشته طراحی هم نشده بودند. هیچ کس فکر نمی‌کرد، بر اساس جمع‌آوری اطلاعات در یک موتور جستجو هزاران شغل در سراسر جهان ایجاد شود. اندیشه اینکه شرکتهای تاکسیرانی با یک نرم افزار پاسخگوی میلیونها کاربر باشند و خرید و فروش مواد غذایی آنلاین باشد، هنوز رنگ و بوی کسب و کار به خود نگرفته بود. با این اوصاف تغییر نگرش جوامع به موضوع ایجاد شغل باعث انفجار در اشتغال و ایجاد هزاران شغل عمدتا الکترونیک در زمینه‌های مختلف از جمله فروش، مسکن، حمل و نقل، غذا و دارو و... شد.

گروه جاده ابریشم ظرف دهه گذشته روی این تغییر نگاه کار کرده و اکنون آماده است با یک تعریف عملیاتی و جدید دریچه‌ای نو را به روی افراد جویای کار باز کند. ما می‌توانیم از طریق یک سازمان منسجم، مطابق با توانایی افراد جویای کار، فرصتهای بی‌شماری را ایجاد کنیم، که افراد با قرار گرفتن در آن موقعیتها، و انجام فعالیت مفید بتوانند کسب درآمد کرده و حقوق خود و سهم سازمان را تامین کنند. با این روش هم مشکل اشتغال این افراد حل شده و هم شاخص بهره‌وری در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. در واقع با ایجاد این سازمان به میزان افراد فعال کشور و سرانه تولید ناخالص ملی اضافه شده و صرفا با استخدام افراد حقوق‌بگیر غیرفعال مواجه نخواهیم بود.

فرصتهای شغلی جدید با هزینه کم و بهره وری بالا

آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد،اقتصاد ایران یکی از اقتصادهای بزرگ دنیاست. تجارت خرده فروشی سهم بزرگی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص داده است و همواره حتی باوجود کوچکتر شدن اقتصاد  ایران، این تجارت رشد داشته است. به طور  میانگین بیش از نیمی از خانوارهای ایرانی درآمد سالیانه در سطحی دارند که ما آن را مصرف‌کننده (کاربر شبکه) تعریف می‌کنیم. نسبت فعلی خانوارهای مصرف‌کننده در ایران دو برابر این نسبت در چین و هند و هم‌تراز روسیه است. درجه شهر نشینی ایران یک دارایی است.  ایران دارای شهرهای زیادی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر است که بزرگترین آنها یعنی تهران، بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد. ایران با نسبت سه چهارم جمعیت شهرنشین، دارای درجه شهرنشینی بیش از دوبرابر هند است. این کشور همچنین از این لحاظ بالاتر از کشورهای متعدد اروپایی از جمله ایتالیا، پرتغال، اتریش و ایرلند قرار دارد. سطح شهر نشینی این کشور همچنین بسیار بالاتر از چین است. تولید ناخالص داخلی تهران از لحاظ برابری قدرت خرید، بیشتر از ریودوژانیرو، ملبورن، برلین، هامبورگ و رم است. تراکم شهرنشینی موجب ایجاد فرصتهای بزرگ اقتصادی و اجتماعی می‌گردد.

اگر هر فرصت شغلی را از منظر میزان درآمد و مشتریان آن نگاه کنیم، ایران یک بازار با بیش از 80.000.000 نفر جمعیت در داخل و همین تعداد مشتری بالقوه در بازارهای همسایه است. طرح را برای بازار داخلی ایران بررسی می‌کنیم ( از بازار داخلی نیمی از جمعیت با درآمد در سطح مصرف‌کننده را به عنوان مشتریان خود متصور می‌شویم ).برای ایجاد هزاران فرصت شغلی برای این بازار هدف، هر فرد جویای کار  را متناسب با آموزشهای دریافتی،  در یک حوزه جمعیتی متمرکز فعال می‌نماییم. یعنی در هر حوزه جمعیتی به ازای تعداد مشخصی خانوار از یک #دیجی_من دعوت به همکاری می کنیم.

کانال هوشمند  فروش کالا و خدمات

همه ما دوست داریم در سرزمینی زندگی کنیم که امکاناتی شایسته لیاقتهایمان به ما اختصاص یابد. جایی که ‌اگر محصولی را در آن عرضه می‌کنیم یا تبلیغاتی را برای خدماتمان ارائه می‌دهیم ، به چشم تمام مشتریان هدف ما  بیاید . شهری مطلوب ماست که برای بازدید از نمایشگاهها و فروشگاههای آن سلامتی و وقت گران‌قیمت خود را در شرایط پیش‌بینی نشده آن از دست ندهیم . با خطای ناچیز برنامه‌ریزی کنیم و در ازدحام و تراکم محصولات و خدمات ارائه شده به راحتی به مطلوب خود دست یابیم. این زندگی مطلوب به کمک ایجاد مدلهای صحیح از سرزمینی که در آن به سر می‌بریم قابل دسترسی است . کافی است پهنه‌های دلخواه از زمین را در فضای مجازی مدل کنیم ، اطلاعات را اضافه نماییم و دسته‌بندیهای مطلوب خود را بر روی اطلاعات موجود انجام دهیم. خدمات را آنطور که هست و با تمام قابلیتهای ممکن، برای مشتری خود به نمایش در آوریم . قوانین محلی وجزئیات را بر آن قسمت از کره زمین که تحت مدیریت ماست، تعریف کنیم و یک کانال هوشمند  فروش کالا و خدمات [1]را به صورت الکترونیک در اختیار مشتریان و شهروندان قراردهیم.

پس از سالها تولید، تحقیقات و تست،  گروه جاده ابریشم با تشکیل یک  سازمان مجازی [2] مبتنی بر اینترنت، با همکاری با افراد جویای کار، یک  هاب هوشمند فروش کالا و خدمات را در سراسر ایران ایجاد نموده است. با فعالیت سازمان مجازی جاده ابریشم  هزاران ناحیه جمعیتی تعریف شده و  امکان استخدام افرادی با عنوان " #دیجی_من[3]" در هر ناحیه جمعیتی وجود دارد.

بازار جدید نیازمند سازگاری مداوم و واکنشهای فوری بر اساس اطلاعات لحظه ای و به روز است. سرعت هم‌اکنون یک شاخص رقابتی است چرا که مدل قدیمی و کلاسیک تجارت رنگ باخته است. امتیازات رقابتی گذشته دیگر دوام ندارد، استراتژیهای مبتنی بر هزینه به سختی باقی‌مانده و دوام می‌آورند. امروزه در سراسر دنیا شرکتهایی که در یک ساختار فیزیکی بزرگ با دفاتر، انبارها و  امکانات بسیار، فعالیتهای خود را با هزینه سربار بالا انجام می‌دادند، جای خود را به سازمانهای مجازی می‌دهند، که برای جلب رضایت مشتریان روی فعالیت خود متمرکزند. #دیجی_من در واقع نماینده سازمان مجازی در یک محله است که از ابزار بسیار پیشرفته سازمان مجازی بهره برده و بر ارائه خدمات به  خانوارهای محدوده سرویس خود متمرکز است.

چگونه #دیجی_من شویم؟

یک کارجو مراحل زیررا برای تبدیل شدن به یک #دیجی_من طی می‌کند:

1-     از طریق سامانه فیشاپینگ اقدام به ثبت نام و تشکیل پروفایل خود می‌کند. تمامی مراحل کار با سامانه به ساده‌ترین نحو ممکن قابل انجام است و آموزش خاصی برای ثبت نام لازم نیست.

2-      هر #دیجی_من  پس از تایید هویت، نماینده سازمان در ناحیه جمعیتی مورد نظر خود می‌شود و یک وب سایت مخصوص به آن ناحیه جمعیتی در اختیار وی قرار میگیرد که از طریق آن،  اقدام به ورود اطلاعات فروشگاهها، تکنسینها و تعمیرکاران محلی، خدمات، بازارها و ... می‌کند. هرچقدر  #دیجی_من  این اطلاعات را به دقت وارد نماید، درآمد بالاتر ی خواهد داشت. 

3-    پس از انتشار اطلاعات مذکور توسط فیشاپینگ، در ناحیه جمعیتی مورد نظر، کاربران قادر خواهند بود تمام خدمات محلی را از این طریق دریافت کنند: کالاهای سوپرمارکتی و مایحتاج روزانه  را آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند، برای تعمیرات، تکنسین درخواست ‌کنند، لوازم خانگی و ماشین خود را معامله ، بیمه یاتهاتر ‌کنند، نرم افزار، موسیقی یا کتاب سفارش دهندو ...

این هاب قوی در دوران بیماریهای فراگیر بهترین شبکه برای ارائه خدمات عمومی نظیر اقلام کوپنی، بهداشتی، و معیشتی درب منزل خواهد بود.

4-   سود حاصل از تراکنشهای مالی وب سایت محلی، به نسبت مساوی بین #دیجی_من آن ناحیه و فیشاپینگ تقسیم می‌شود.

کانال هوشمند فروش کالا و خدمات با اصلاح سیستم توزیع و کم کردن هزینه صاحبان کالا در پروموشن، توزیع و فروش، باعث سودآوری بیشتر جریان نقدینگی جاری در صنعت خرده فروشی شده و همچنین با افزایش تعداد کالاهای در معرض دید در یک خرید دیجیتال  نسبت به خرید حضوری، باعث فعال شدن پتانسیلهای نهفته بازار می‌گردد.

حرکت به سمت رفاه بیشتر، که ناشی از بکارگیری یک شبکه قوی از اطلاعات و سفارشات آن‌لاین است، برای جامعه جذاب بوده و هم‌زمان تنوع خواهی، سرمایه‌گذاری و رفاه طلبی جامعه را پاسخگو خواهد بود.

 

 


[1] Fast Intelligent Shopping Hub(fishopping)

[2] Virtual Organisation

طبق تعریف سازمانهایی که دارای سرمایه‌های غیر ملموس مشخص بوده و از مرزهای سنتی فراتر رفته‌اند، سازمانهای مجازی نام دارند. چنین سازمانهایی در تجارت خود از شرکای خارجی استفاده  می‌کنند، که به آنها دست اندرکاران سازمان مجازی می‌گویند.

[3] DigiMan (digital Man)

 

 


 

بازدیدهای امروز687
بازدیدهای دیروز2045
بازدیدهای هفته10643
بازدیدهای ماه31502
جمع بازدیدها859819

2
Online
1400-06-27
کلیه حقوق سامانه یکپارچه‌سازی فروشگاههای ایران متعلق به فیشاپینگ می باشد.